Training conflicthantering en de-escalerend werken

Cliënten in de zorg vertonen een grote diversiteit aan gedragingen waaronder grensoverschrijdend gedrag. U heeft dan niet alleen met de cliënt te maken maar ook met zijn verwanten. Een effectieve aanpak is een geweldloze communicatie vanuit een presentiebenadering. Ontwikkel de juiste technieken voor escalerende situaties tijdens onze training conflicthantering en de-escalerend werken.

In controle

Een conflict begint soms met schelden en kan escaleren tot fysiek gedrag. In welke fase de cliënt zich bevindt, is belangrijk voor uw aanpak. Wij leren u daarom alles over de verschillende stadia van emoties en de bijbehorende technieken. Wij kijken samen naar uw communicatiepatroon en leren u nieuwe vaardigheden aan die uw rugzak vergroten.

De cliënt, de verwanten, omstanders en uw collega’s ervaren de escalerende situatie allemaal op een andere manier. Daarom werken wij met trainingsacteurs. Zij kunnen de situatie vanuit verschillende perspectieven belichten. Ook leert u zo sneller uw opgedane kennis toe te passen in de praktijk.

Na de training conflicthantering en de-escalerend werken:

  • Past u de-escalatie technieken doeltreffend toe
  • Kent u de crisis stadia waarin de cliënt zich bevindt
  • Bent u in staat gepaste communicatie te voeren tijdens oplopende spanningen
  • Houdt u de regie op de situatie
  • Weet u effectief samen te werken met betrokkenen

Neem contact op

De juiste inzichten, vaardigheden en kennis voor conflicten met cliënten brengen wij u graag bij.